Běžecký deník – prosinec 2020 a prosinec 2015

6. 12. 2020                    25 km 
NAPŘÍČ SLUNEČNÍ SOUSTAVOU
 
Od Kralup až ke Slunci kratičká je cesta, 
od něj domů bývává často ještě kratší. 
Dneska ale není - tak se zpříma zeptám: 
"Proč je s každou planetou 
můj krok stále vratší?" 

Cožpak o to - 
u planetky zvané Sedna 
noha vcelku neposedná. 
Ale toto? 
O kus dál, u Makemake, 
pocity už všelijaké...
...a pár metrů za Plutem? 
Od Neptunu k Jupiteru? 
Hlaďák je tu ukruten, 
ani tam se nenažeru. 

U Země se nenajím, 
ani Slunce nedá menu - 
planety nic nedají, 
dotěrný hlad nezaženu. 

V cíli však výhra v zápase věčném - 
vydržel jsem to až ke konečné!

7. 12. 2015            S ŇOU, LEN S ŇOU - BRZY ALE ASI BEZ NÍ               12 km

Jen s ní, jsem svůj, 
když opouštím sluj - 
a neztrácím z křídel pel...

jen s ní, se dá, 
skákat jak zamlada - 
a rychlost mít ostrých střel...

a mám ji rád...
a mám ji rád...

jen s ní, je byt, 
místo, kde chtěl bych mít - 
v lednici čerstvý chmel...

už...
se s ní...
 noha nepolaská, 
neb mi ve švu praská 
má nejmilejší...
adidaska.

  7. 12. 2020                  VÝJIMEČNĚ  S  HUDBOU                  13 km

Sedět jen? 
Čumět ven pohledem Sfingy? 
V provazech zdí vymetat ringy? 
v paprscích TV spoléhat na dopingy - 
v nejlepším případě s přáteli ingy 
v indúru mydlit pongy a pingy? 

Já radši vyrážím na joggingy... 

...co správný tučňák, 
v paprscích slunce, pospolu s Pingy, 
poslouchám vítr...a dneska i Stingy.




11. 12. 2020                   JAKO  IRON  MAN                   12 km

Ploužím se ve wattech z baterek,
plaše tím spousty veverek. 

V čele šajn masivní čelovky, 
v uších řev mohutných sluchátek, 
v ledvince pípání mobilních zpráv 
s cinkáním trianglu klíčů. 
Přidám blesk svítící směrovky 
z fosforu sportovních látek... 
...zda-li je Iron Man duševně zdráv, 
olepen spoustou moderních kýčů? 

Splaší zvěř zítra hlučný člen troubů!? 
Jen zlehka...vrzáním kyčelních kloubů.



18. 12. 2020                     PŘES  PRAŽSKÉ  MOSTY                          34 km

Některé pražské mosty - 
ač jejich účel je zcela prostý, 
jsou pěkné stavební skvosty. 

Pár z nich zas stojí za starou Belu - 
ve smradu aut a sta decibelů. 

Ty i ty během křížem jsem zdolal, 
od jihu k severu - do Libně z Barrandova. 

Ještěže Praha nejsou Benátky... 
...na tuhle výzvu byl bych fakt krátký. 
Mostů v nich totiž tři sta padesát.
To Praha je snažší adresa... 
...dnes pouhých třináct a přesto tak vratký, 
že jsem si po svém návratu zpátky 
odpustil večerní zdolání zátky!



24. 12. 2015                VE  VÁNOČNÍM  ĎÁBLIČÁKU                  10 km

Stojíme na dně prastarého zálivu. 
O útesy se tříští libozvuky sladkého dřeva. 
Části bratranců za praskání zmírají v horké plazmě - 
čtvrté skupenství klidu...
dvoukolový pot přechází z tekutosti do plynnosti 
a smíchán s dušemi sosen a bříz šplhá po útesech...

...hopsa pacholátka, 
nesem vám noviny - 
život je bez pozlátka, 
všakk držte ho pevně, 
zpívejte, radujte se - 
máte jen jediný.

26. 12. 2020

27. 12. 2015                 OPOŽDĚNÝ  DÁREK                38 km

Našel jsem ji ve škarpě u silnice před obrátkou. 
Krabici zabalenou blankytným kusem vystřiženýho nebe. 
Převázanou křížem krážem provázky z cestiček. 
Rozbalil jsem ji...bylo v ní všechno. 
Vlahé svítání, výheň, sněhulákova mrkev. 
Sůl, pot a křeče. 
Větvička s poupaty, zelený a žlutý list z javoru a vločka mizící do dlaně. 
Řádně oběhanej škrpál, jedno pobryndaný triko, 
štos zmuchlanejch startovních čísel...
a skoro vyjedená Forrestova bonboniéra. 
Jeden kousek jsem si dal...
zbytek si schovám na příští roky.

31. 12. 2015              V  POSLEDNÍM  TAŽENÍ             10 km

Tři tisíce šest set šedesát šest kilometrů, 
třistatřiatřicet hodin na slunci, na dešti a větru...
tři miliony, třistatřistatřicet tisíc skoků - 
ráno, večerem i nocí - 
zpředu, zezadu i z boku
 hyne depka bez pomoci...

...bývá dobrý každý rok - 
kdy nejsi líný na krok.

Napsat komentář